vrijdag 21 november 2014

twaalfde randje per week

eze week gaan we aan de slag met de vingerhoedjes, U kunt een malletje maken van paternoplaat.
Ik heb drie lichte en drie donkere kleuren gebruikt. Heeft een een beetje moeilijk patroon in de jelly roll kan die goed hier gebruikt worden.
Teken een blokje van 3×3 cm en zet aan de basis een stipje op 0.75 cm aan de linker en rechterkant en trek van daar uit een lijn naar de bovenhoek en u heeft u patroontje.


Gebruik een halve baan van een strook van 6.5× 55cm, teken het patroon op de stof en voeg 0.7 cm zoom toe .Naai alle vinger hoedjes om en om aan elkaar tot de gewenste lengte en zet de rand aan de tekst strook.
Tot de volgende week.
Jacqueline

2 opmerkingen:

  1. Wa een leuk project. Ik ga er nu nog niet aan beginnen, omdat ik al veel onder handen heb. Maar ik blijf je volgen. misschien ga ik het wel eens met mijn quiltvriendinnen doen, als een soort van mysterie.

    Groetjes, Mirjam Hesseling

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Patricia, van Blog Patricia quilts at home, verwees naar jouw blog. Als ik in de buurt van Lisse ben, kom ik zeker ook eens naar jouw winkel.

    Groetjes, Mirjam Hesseling

    BeantwoordenVerwijderen